Fortsätt till huvudinnehåll

Kettlebellsväder

Nu har vi kunnat åka på fantastiska Ormberget med konstsnöanläggningen i flera veckor. Vädret har varit växlande mellan kallt på riktigt till några plusgrader. Igår var det -9 och idag är det +3. Märkliga värld. Det ska även småregna under dagen och kvällen så jag tror jag hoppar över åkningen i skidspåret. Nu ska det vara så här några dagar innan temperaturen dippar under nollan igen. Undrar när vi ska få lite vanlig skidsnö igen och vanliga vinterdagar.

Däremot tänker jag ikväll bege mig till gymmet och ge mig på Frejs träningsprogram för tredje gången. Mina älskade kettlebellssvingar, så där lite lagom 500 stycken per pass totalt, i kombination med styrketräningsövningar. Det borde ju duga för att bli trött!

Problemet är att i måndags så blev jag alldeles skinnflådd på tre ställen i händerna av svingarna. Är ju inte så van vid så många svingar på ett och samma pass och så hade jag förmodligen blåsor redan innan på samma ställen efter skidåkningen. Jag måste till Storheden och sportbutikerna där efter jobbet och köpa handskar för styrketräning om jag ska kunna köra passet idag. 

Det spelar ingen roll hur jag gör, jag hittar alltid nya träningssaker jag vill köpa. Jag tror att sportbutikerna lever gott på alla som är som jag, för visst är det väl ändå värt ganska mycket att ha hyfsat bra träningskläder om man kan när man tränar.

Kommentarer