Fortsätt till huvudinnehåll

Nattvalla och önskelista till tomten

Undrar lite lätt frustrerat hur alla andra gör. Jag menar, skidorna går ju uppenbarligen bättre när de är fixade med glidvalla och allt. I alla fall mina. Mycket bättre. Jag tycker att jag får valla om de stackars plankorna stup i kvarten till och med. Hur gör alla andra? Står de också i vallaboden och borstar skidor mest hela tiden?

Igår kväll fick det vara nog. That's it! Jag ska ha en roterande borste. Kosta vad det kosta vill! Handborsten gör samma sak som den roterande, men det går mycket fortare att göra iordning skidorna med den roterande. Precis vad jag behöver. Mindre tid i vallaboden och mer sömn.

Om jag skulle skriva en önskelista med julklappar jag skulle vilja köpa till mig själv denna jul så skulle den nog ha ett visst tema i år är jag rädd. Listan kan göras lång.


Merinoullsunderställ, av modellen gärna lite tunnare.Det finns även ett som är blandning av ull och silke som verkar extra skönt.

Roterande nylonborste för glidvallning av skidor. Handborstar av nylon är mer ekonomiskt klokt men den roterande sparar massor med tid och mindre tid i vallaboden på nätterna. De gör samma jobb det är bara det att den roterande för borrmaskin tar kortare tid att använda.

Primaterias roterande stålborste. Här är också en handhållen stålborste mycket billigare. Det är bara det att den roterande av just detta märke är ju lite speciell och extra lyxig. Det förblir dock en dröm ett bra tag till.

Glidvalla/paraffin av märket Skigo. Det är det stor åtgång av just nu. Olika snötyper, temperaturspann och färger. Gärna de lite hårdare varianterna violett, blå och grön, och gärna av klassen LF.

Fox-gel eller motsvarande fluider till skidvallningen. Det har jag aldrig testat. Verkar ju praktiskt om det fungerar.

Tunna merinoullsstrumpor, merinoullstrosor och sport-bh med merinoull i är en ständig källa till irritation eftersom de alltid ligger i tvätten. Det verkar man kunna ha hur mycket som helst av utan att det blir för mycket.

Skidhandskar, träningsmössor och buffar är också en sån där sak som man inte kan ha för mycket av.


Nu är det ju så att jag har lite egen julafton så fort jag känner att jag saknar grejer och om jag nu har möjlighet att köpa dem just då. Det blir alltså inget större rejs för att fylla på bara för att det är jul. Att drömma om och längta efter nya fina dyra saker är ju inget som skadar hur som helst. Det är ju alltid bra att veta vad man vill ha och vart man hittar det den dag man behöver något nytt!

Kommentarer